דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע משברים כלכליים חוזרים על עצמם? 

מאת    [ 12/09/2009 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 2664 פעמים ]

למרות המשברים הכלכליים רבים ממשיכים ליפול להתמכרות לכסף

המשבר הכלכלי האחרון נוצר על ידי המכורים לכסף, כי רבים מהם לא למדו מהמשברים הכלכליים שכשאתה רץ אחרי הכסף הוא רק מתרחק ממך. בועת המשכנתאות התנפחה על ידי המכורים לכסף והתפוצצה כי היא היתה בנויה על שקר. רוב בני האדם לוחמים עם השקר ולא עם האמת, כי האני העצמי חושב תמיד שהוא צודק ואינו בודק את עצמו גם כאשר הוא מכור לסמים קשים, אך לשקר ולזיוף יש תמיד סוף כואב ולאמת אין סוף - היא חיה לנצח.


אנשים מפנטזים על היום שיהיה להם כסף ויוכלו לנוח ולצאת לחופש, אך ככל שרודפים אחרי הכסף הוא מתרחק ולכן זו התמכרות לאשליה שתעשה טוב. כסף הוא אמצעי לייצב את רמת מחייתו של האדם בהתאם לרכושו או ממונו, אך אינו מטרה בפני עצמה אולם בני האדם שופטים אחד את השני בהתאם לכמות הכסף שעשו בחייהם ולכן גם מהמרים בכדי לעשות מכה של כסף שתעלה את ערכם. בעולם נחשב הכסף לאמצעי המאפשר להשיג כל דבר בעזרתו, אך ניתן להשיג דברים רבים ואף להקים חברות ללא הון. בני האדם נותנים כוח לכסף, מפרקים את זמנם בגלל הכסף, מבזבזים זמן בשביל הכסף, מתפללים שיגיע הכסף, מכורים בצורה זו או אחרת לכסף, משתחווים לכסף, מדברים עליו ללא הפסקה וחומדים את הכסף. אדם מכור לכסף המקבל סכום כסף בירושה, במתנה או בזכיה דומה לאדם שקיבל מנת סם במתנה שמחריפה את ההתמכרות. כל הספרים מלמדים על עשיית כסף במהירות, חמדנות ורדיפה אחרי התמכרות. כל עוד נתת כוח למלה כסף אתה מכור והכסף יכול לשלוט בך עד כדי אסון כמו באותם אנשים שהתאבדו כאשר הפסידו את כספם בנפילת הבורסות.


בני האדם שואפים כל כך לייצר כסף עד שנכנסים לחובות התחייבויות והלוואות מחוסר סבלנות להמתין לכסף המיוחל. הרצון להגדיל את הבית, את גודל העסק, את גודל המכונית וכו' לפני שצברת את ההון המתאים, הוא חוסר אמונה בעצמם וביכולתם לעשות כסף וכאשר התמכרות זו גדלה, ניתנים לסחיטה בקלות, כי אינם שומרים על עצמם מחוסר אהבה עצמית. אדם האוהב את עצמו, דואג לעצמו, מדבר יפה, חיי בצניעות ולא בראוותנות גם אם יש לו הרבה כסף, אינו צובר חובות אם אין לו כסף אלא חיי ברמת חיים מתאימה ליכולתו הכלכלית, מגיב יפה בכל התנהגות ומעשה ואינו חושש משום דבר. נתינתו פנימה לעצמו גדולה מנתינתו החוצה לאחרים וזה מה שחשוב.


אדם לוחם פועל למען עשיית טוב לעצמו, אינו שופט את הזולת אלא מכבד את בחירותיהם של אחרים. היכן שקשה צריך להילחם יותר, והיכן שמפחיד צריך להילחם באומץ, כי מה שצריך לעבור נעבור והיכן שצריך לשלם חובות נשלם ומאחר ואי אפשר לברוח מהסרט של חיינו אזי עדיף כבר להנות מאשר להתענות ממנו. הבריחה מהתמודדות לפנטזיה אינה פותרת מאומה אלא מגדילה את החובות והצרות.

דורון הרצליך - מנטור לסטארטאפים וליזמים
www.orientation4success.co.il
בברכה
דורון הרצליך - מנטור לסטארטאפים וליזמים
http://www.orientation4success.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב